Isnin, September 07, 2009

Lelaki it2

Hei !!....U yg pkai bju putih...
aku mencari2 suara siapakah it2. Seorang jejaka rupanya....lantas berkata pada jejaka tersebut " Saudara panggil sya ke"?
Jejaka " Ya la, mana ada org lain g yg pkai bju warna putih cuma kamu sorang "
Aku " Saudara Muslim ka "?
Jejaka " eh ! mestilah muslim " Jejaka bengang
Aku " Bagi lah Salam dlu " aku tersenyum padanya
Jejaka " actly sya cuma nak bagitau kamu yg fail kamu tertinggal di meja library tadi "
Aku " Oo..Tq "
Jejaka " Leh tau sapa nama " ?
Aku " No Name "
Jejaka " No hp "?
Aku " Xda, no hp ayah sya ada, mau "?
Jejaka cuma tersenyum, aku minta diri dan berlari2 kecil menuju kereta D-Max adik ku yg datang menjemput ku di library.....

Selepas 2 minggu....

Ayahku " Ari nie masak lebih skit ada tamu dtg " kata ayah padaku
Aku " Orait, sapa tamu 2" ?
Ayah " bsnesman dari Sandakan "
Aku " ok.. mrka ramai ka "?
Ayah " Maybe 3 org je, 2 lelaki seorang wanita "

kul 12 tghari

loceng " Assalamualaikum..."
Aku " Wa'alaikumsalam " cpat2 aku memkai tdung dari ruang ke 2..ala mana p ayah nie...
Aku membuka pintu " nie kwn ayah kan " ?
Salah seorang dari mrka mnjwb " ya "
Aku " silakan masuk, ayah sya ada urusan sbentar,kjap lagi dia dtg ya..silakan duduk "
Aku berlalu ke dapur tanpa melihat ke arah wjah2 tetamu ku...ayah dtg dari pintu dapur " mereka dah sampai kan"?
Aku ' ya bru ja tadi, ayah dari mana '?
Ayah " tgk tnah kat tepi sungai tadi "
Aku " Ayah angkatlah air dan kek nie, mcm biasalah ayah bkn xtau, lau ada tamu llaki ayah lah yg angkat smua nie " aku ketawa kecil

Suara terbatuk2 di belakang dan bagi salam " Assalammualaikum..."
Aku menoleh " Wa'alaikumsalam " Eh ! mcm pernah ku lihat lelaki ini...xpi di mana ya? lum sempat aku bertanya dia berkata....
" keciknya dunia nie, ari2 xmau bg no hp, skrg sya dah tau awk tinggal kat cni hehehe..actly sya nak tumpang toilet nie,sya dah minta izin dgn ayah kamu tadi...
Aku mengangguk tanpa melihat wjahnya....rupa2nya pemuda nie sorang usahawan...berdasarkan dari cerita ayah, pemuda nie mmg rajin,solat, baik hati...
Hai Ayah lain mcm ja bunyi...promosi ka?????

Aku cuma tersenyum.....tak tau apa akan terjadi pada hari esok....moga ada sinar buatku..AMIN

TO KWN2 YG SUDI FOLLOW THNKS A LOT...

TO : SILENT MELODY ( shbat,adik dan saudara dunia akhrat), CAPIQA ( blogger pling mesra ), MISS OREN ( aku rindu padamu ), EKYN ( org first follow kak amy ya,jgn nangis tau !)DAN SMUA YG FOLLOW , TQ BNYK2....I LV U ALL..

2 ulasan: